''Even Apeldoorn bellen''
'Een goude oude uitspraak'
Het verzekering bedrijf van Centraal beheer Achmea is in 1909 opgericht. Het bedrijf werd op gericht in Amsterdam in de jaren 70 verhuisde het bedrijf naar Apeldoorn.
Het is een verzekeringsmaatschappij die zich richt op auto verzekering, pensioenverzekeringen en woon verzekeringen.
Het bekende reclame spotje is van start gegaan in 1986, er wordt daarom gerefereerd naar Apeldoorn. Het verzekeringsbedrijf begon met de campagne om het imago te verbeteren en te vergroten. Dit moest op een humoristische manier en dat is gelukt. De reclame spotjes op televisie lieten de incidenten vergroten en humoristische afbeelden. Het doel van de campagne moest een sympathieke en betrouwbare verzekeringsbedrijf voorstellen waar de verzekerde zich goed verzekerd voelde en met elk incident bij het bedrijf terecht kon. Tenslotte waren de reclame spotjes op televisie zo heftig.
Het bedrijf won tot driemaal een Gouden Loeki, de gouden Loeki is een Nederlandse televisie prijs voor de beste reclame commercial.
De telefoontjes die het bedrijf binnen kreeg is in een tijdsbestek van 1985 tot 1992 tot 100% toegenomen.
Nog steeds is Centraal beheer Achmea een leider in de verzekeringwereld. De manier van klanten service komt terug in het reclame spotje maar ook op de website wordt nog steeds gerefereerd naar 'Apeldoorn bellen en/of e-mailen' of 'Apeldoorn belt jou'
Het bedrijf behoudt zich naar al die jaren aan zijn concept.
bronnen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten