Bij het lanceren van een concept is het belangrijk dat je een goede aansluiting hebt met de trends die op dat moment gaande zijn. Toen de bedenkers van Marqt 2 jaar geleden hun eerste winkel openden lieten ze zien die trends goed in de gaten te hebben.
Deze versmarkt zet in op lekkere en eerlijke voeding. Duurzaam, direct van het land naar de consument. Ook al is een groot deel van het assortiment biologisch, dit wordt niet gebruikt om de producten aan de man te brengen. Lekker en eerlijk zijn de speerpunten. Eerlijk heeft hierin een meervoudige functie. De boeren produceren Duurzaam en veelal biologisch. Ook worden ze partner in de formule. Door deze leveranciers ruimte in de winkel aan te bieden valt de tussenhandel weg. Hierdoor krijgt de boer een eerlijke prijs, en ligt de prijs voor de consument ook lager dan bij biologische winkels.
De beleving in de versmarkt completeert het concept. De uitstraling van de winkels ligt dichter bij de gemiddelde traiteur dan bij die van de gemiddelde supermarkt. Sterker, in sommige blogs wordt deze keten zelfs “hip” genoemd. Metaal, hout en steen worden rijkelijk gebruikt om de hele winkel een strakke stijlvolle uitstraling te geven.
Wanneer je met 2 winkels in crisistijd je omzet van 6 miljoen euro naar 10 miljoen euro ziet stijgen dan ben je als beginner op zijn zachtst gezegt aardig op weg. En met de voortdurende trend “duurzaamheid” verwacht ik de komende jaren nog veel te horen over Marqt. Afsluitend vraag ik me af…. Wanneer kan ik gaan winkelen, bij Marqt?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten