Microtrend
Kuyichi
Maxitrend
Eco kleding
Megatrend
Ethiek
De “organic revolution”, daar zet Kuyichi zich voor in. Het merk bestaat reeds tien jaar, en is net zo lang voorloper in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Maar, zegt Tony Tonnaer (directeur Kuyichi) alleen met de hoogste eisen op creatief en kwalitatief gebied wil een klant iets kopen wat ook maatschappelijk verantwoord is.
Tegen de verwachting in, zijn jongeren niet onwelwillend om voor die extra kwaliteit en duurzaamheid extra te betalen, blijkt uit onderzoek. Het aanbieden van deze kleding mag echter wel een beetje duidelijker.
Jongeren zijn zich telkens bewuster van de wereld om zich heen. Ze groeien op met de discussie over hoe we beter voor onze leefomgeving kunnen zorgen. Door deze bewustwording handelen we ook, en kiezen telkens meer mensen er voor duurzame kleding te kopen.
Trendfactoren die van invloed zijn
We worden ons bewust van de belasting die de productie van kleding op ons milieu is. Daar komt de trend eco kleding vandaan. Dat 1 broek +/- 5000 liter water kost brengt meer mensen er toe voor biokleding te kiezen
door slogans uit het verleden zoals een de maatschappij ben jij en je bent wat je eet, zijn we meer gaan nadenken over de producten die we gebruiken. Een product is niet alleen een gebruiksproduct, maar ook een product waarmee je laat zien wat jij belangrijk vindt in het leven.
De (over het algemeen progressieve) politieke partijen zetten met enig regelmaat ons milieu en het welzijn van onze planeet op de agenda. Hierdoor worden we bewuster van de impact van kledingproductie.
Bronnen
http://bit.ly/fJ482v
http://bit.ly/bOXJsp
http://bit.ly/cBQYHR
Bronnen
http://bit.ly/fJ482v
http://bit.ly/bOXJsp
http://bit.ly/cBQYHR
Geen opmerkingen:
Een reactie posten